27 februari 2014

Ninja Turtles tårta

När Joona fyllde sex år i mitten av januari så ville hans mamma att jag skulle göra en tårta med Ninja Turtles åt honom. De är hans favoriter just nu speciellt figuren Michelangelo. Hon ville också att Michelangelos vapen nunchucks skulle finnas med på tårtan. Vad jag minns från Ninja Turtles från då jag själv var liten var mycket stadsmiljö och att de trivdes i kloaken. Så därför ville jag få med det på tårtan.


Ninja Turtles tårta

Michelangelo med sina vapen

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager jordgubbsfyllning. Tårtan täckte jag med grå marsipan och på kanten gjorde jag tegelstens mönster av orange marsipan. Ovanpå var Michelangelo på väg upp ur gatubrunnen med locket ännu i handen och sina nunchucks i andra handen. Alla dekorationerna var av marsipan.


Tegelstenar på kanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar