16 mars 2014

Bröllopstårta med vita kallor

Maria och Makumba gifte sej för två veckor sedan. De hade ett litet vinter bröllop och ville att jag skulle göra en vit bröllopstårta åt dem. Maria skulle som brudbukett ha en vit kalla så ville därför också ha kallor på tårtan. 
Jag vet inte men det är bara något speciellt med en vit tårta tycker jag. De är roliga att göra.


Vit bröllopstårta med kallor

Rutmönster på kanten

Tårtan som var för cirka 15 personer hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager hallonfyllning. Den var täckt med vit sockermassa som jag blandat med lite vit marsipan. På kanten gjorde jag rutmönster och i varje hörn av rutorna lade jag pärlemor färgade sockerkulor. Jag dekorerade med två kallor och namnen i svart. Jag hade egentligen menat dekorera med bara en kalla men jag testade med två och det såg bättre ut. Dekorationerna var av sockermassa och marsipan.


Marias och Makumbas bröllopstårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar