18 februari 2016

Minions tårta

Till ett kalas i slutet av januari gjorde jag denna tårta som såg ut som en Minion. Detta var faktiskt min första tårtan med Minions. Riktigt kul att göra och riktigt gullig blev den också tycker jag. 


Minions tårta

En gullig Minion

Tårtan bestod av två 10 personers tårtor som jag gjorde som en två vånings tårta med stödpinnar i nedre tårtan och ett tunt tårtfat mellan båda tårtorna. Tårtorna hade mörka tårtbottnar och som fyllning var det chokladfyllning av mjölk choklad och hela hallon. Jag strök upp tårtan med smörkräm och sen täckte jag den med gul marsipan. Dekorerade sen med blåa byxor, ben, armar, glasögon och lite mörkt hår allt av marsipan. Glasögonen sprayade jag med ätbar silverspray.


Tårtan var två våningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar