30 maj 2016

Morsdagstårtor

Tänkte att jag skulle samla alla morsdagstårtor jag gjorde i år i ett inlägg. Till morsdagen som var i början av maj gjorde jag en tårtbuffé med tre små tårtor åt min mamma och en gräddtårta åt min sambos mamma. Tårtbuffén bestod av en gräddtårta med bär, en päron-kinuski cheesecake och en glutenfri chokladtårta.


Tårtbuffé

Glutenfri chokladtårta

Den glutenfria tårtan hade chokladnöt bottnar. Mellan och ovanpå var det chokladfyllning och bär. Dekorerade även med hackade nötter och kokoschips. Receptet finns här.
Gräddtårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det blåbärsfyllning. Dekorerade med bär.
Cheesecaken var en gräddad cheesecake som hade chokladmördeg i botten. Fyllningen bestod av päron, grädde och päron-kinuski kvark. Dekorerade med torkade päronskivor.


Gräddtårta med bär
Päron-kinuski cheesecake

Gräddtårtan åt min sambos mamma var fyra ljusa tårtbottnar hög och som fyllning var det blåbärsfyllning. Ville tårtan skulle vara lite som en korg så spritsade grädden på kanten så att den skulle se flätad ut. Dekorerade med bär och två fjärilar av sockermassa.


Gräddtråta åt min sambos mamma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar