12 april 2011

Gul prinsesstårta

Min sambo var sista dagen på jobbet och ville bjuda på en tårta. Det skulle helst vara en prinsesstårta men jag fick fria händer. Så jag tänkte det får bli en experiment tårta. Jag ville testa att trycka ut rundlar ur marsipanen när den är på tårtan och sen sätta i nya rundlar av en annan färg, något jag sett i en bok. Jag gissade nog att det inte skulle fungera så bra som jag ville men jag fick ju det testat. Det gick nog bra att trycka ut rundeln men det blev inte så snyggt när man satte dit den nya. Måste nog testa detta igen för att hitta ett bättre sätt någon gång när det är bättre med tid för man skall ju inte börja med några experiment sent på kvällen som jag gjorde. 


Gul prinsesstårta med ljusgula prickar



Inuti är det vaniljkräm, jordgubbssylt och grädde. Ovanpå gul marsipan av två nyanser. Jag tycker den började se ut som en ost eller månen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar