25 februari 2011

Bloggstart och vit tårta

Inspirerad av alla fina tårtbloggar tänkte jag nu att jag skulle ta och försöka mej på att blogga. Har ett tag funderat på det när så många frågat om jag inte har bilder på mina tårtor och bakverk någonstans. Tänkte att jag skulle samla hit bilderna på det jag gjort så har jag ju dem själv också på ett och samma ställe.

Heter Linda och är utbildad konditor men har inte jobbat som det på många många år. Håller upp intresset genom att göra tårtor och bakverk åt familjen, vänner och bekanta. Familjen får ofta vara testpersoner när jag testar nya recept och idéer.


Snövit tårta
Denna vita tårta med silverkulor gjorde jag till min egen födelsedag. Den består av ljusa tårtbottnar. Fyllningen är chokladmousse och blåbär, ovanpå är det vit dekormassa (sockermassa) och lila rosor. Rutmönstret är gjort genom ett lätt tryck med baksidan av en kniv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar