7 juni 2012

Studenttårtor med dragspel och flygplan

Jimmy blev student i helgen som varit. Han spelar dragspel och har just tagit lättflygplans certifikat så när hans mamma beställde tårtorna så önskade hon att jag skulle göra tårtorna med de som dekorationer. Studentmössan skulle ju självklart också var med. De skulle ha fem tårtor så jag dekorerade tårtorna lite olika.

Studenttårtor med flygplan och dragspel

Studentmössa och dragspel

Alla tårtorna hade ljusa tårtbottnar men fyllningarna varierade. Två tårtor hade som fyllning chokladmousse och limemousse. Två hade chokladmousse och hallonmousse och den sista hade jordgubbsfyllning och dumlemousse. Alla var täckta med vit marsipan.


Studentmössa, dragspel och flygplan

Jag dekorerade alla tårtorna på lite olika vis. Två tårtor hade en studentmössa, dragspel och röda rosor. Två tårtor hade en studentmössa, flygplan och röda rosor. Den sista dekorerade jag med studentmössa och både dragspel och flygplan och förstås några rosor. Studentmössorna och flygplanen gjorde jag av marshmallowfondant. Rosorna och dragspelen av marsipan.


Studentmössa och flygplan

5 studenttårtor

1 kommentar:

  1. Vad fina tårtor du gör. Roligt att någon annan här i österbotten bloggar! :) Lakrits tårtan såg väldigt intressant ut

    SvaraRadera