10 juli 2012

Kinuskitårta med bobollsspelare

Det är en stund sen jag uppdaterat något hit men vi har varit på semester och så har det faktiskt varit lite mindre tårtbeställningar de senaste veckorna. Det har inte gjort något för jag har ju fått vila upp mej ordentligt nu så jag orkar hela hösten!

Den här tårtan gjorde jag för några veckor sen. Jasmine fyllde 16 år före midsommar. Hon spelar boboll så hennes mamma önskade att jag skulle gör en tårta med en bobollsplan och bobollsspelare på. 


Kinuskitårta

Inuti var det två vanliga ljusa tårtbottnar och en marängbotten. Fyllningen bestod av vaniljkräm, grädde och skivade jordgubbar. Ovanpå är det kinuski. Bobollsplanen är av marsipan lika så bobollsspelaren. Jag har försökt modelera ihop spelaren så det skulle likna födelsedagsbarnet med speldräkten och slagträt. 


Bobollsspelare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar