10 juli 2012

Tingeling tårta

Min kusins dotter Frida fyller 5 år först om några dagar men hade kalas redan förra helgen. Hon hade önskat en tårta med prinsessa eller älva på. Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra. Jag har gjort ganska många tårtor med prinsessor på så jag bestämde till sista att jag skulle göra Tingeling. Istället för att måla en bild eller modelera en 3D figur så modellerade jag Tingeling som 2D bild. Det var riktigt kul att göra på det viset.

Tårta med Tingeling

Rosa marsipantårta med gul rosett

Frida ville att det skulle vara choklad i tårtan. Tårtbottnarna var med kakao i och fyllningen var ett lager chokladfyllning med mjölk choklad och ett lager jordgubbsfyllning. Fridas favoritfärger är rosa, lila och gul så därför blev tårtan täckt med rosa marsipan och blommorna blev lila och namnet, rosetten och bandet runt kanten i gult. Dekorationerna och Tingelingbilden är också av marsipan.


Tingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar