2 januari 2013

Bondgårds tårta

GOTT NYTT ÅR 2013!

Min brorson Kevin fyllde 5 år på jul annandagen och denna gång hade han beställt en bondgårds tårta till sitt kalas och självklart skulle han få det. Jag blev inspirerad och det blev ganska många djur men det ska det ju vara på en bondgård. Jag var riktigt nöjd med denna tårta.


Bondgårdstårta

 Tårtan hade ljusa tårtbottnar. Som fyllning var det vaniljkräm, grädde och på ett lager hallonsylt och på det andra blåbärssylt. Ovanpå var det grön marsipan. Djuren och de andra dekorationerna var också av marsipan förutom kon som till en del var av sockermassa. Gyttjan var choklad.


Ladan fick plats på kanten och bredvid satt hästen

Grisar, ett får och en ko

Som dekorationer gjorde jag bland annat två grisar. En som dyker i gyttja och en som står och kollar på. Jag gissade att Kevin skulle gilla grisen som dök i gyttja och det var ett av det första han såg. Jag gjorde även ett sött litet får som ligger och sover, en ko som ligger och slappar och på fatet sitter en häst. Mellan grisarna och kon var det ett staket med blommor och gräs framför. På kanten satte jag även en lada, ett staket och några blommor och grästuvor. Eftersom han fyllde 5 år så måste ju en femma vara med också.


Staket runt kanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar