30 juli 2013

Vita test tårtor

Förra veckan gjorde jag två testtårtor till ett blivande brudpar. De vill inte ha nån traditionell tårta till sitt bröllop (här i trakterna är det nog ännu grädd- och marsipantårtor som är de vanligaste bröllopstårtorna måste jag säga) så jag gjorde två olika tårtor de skulle få smaka på. En vit choklad moussetårta med jordgubbsmousse i mitten och en morotskaka med frosting.

Vit choklad moussetårta med en kärna av jordgubbsmousse

Vit choklad moussetårtan hade en botten av dominokex (chokladkex som har en vaniljfyllning). Mitten av tårtan bestod av jordgubbsmousse och runtom var det vit choklad mousse som även täckte botten. 


Dekorerad med jordgubbar och nejlikor

Liten morotskaka med frosting

Morotskakan bestod av tre bottnar som var fyllda med cream cheese frosting och mosade jordgubbar. Jag täckte även tårtan med frostingen. Jag dekorerade båda tårtorna med vita nejlikor och jordgubbar.
Jag kommer vid ett annat tillfälle att lägga in recepten på båda tårtorna.


Spritsad kant av frosting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar