31 maj 2014

Tårtor men Törnrosa, Spiderman och Montreal Canadiens

Syskonen Rasmus, Pyry och Vilma firade gemensamt kompiskalas förra helgen. Till sina kalas fick de alla en egen liten tårta med egna favorit figurer och även olika fyllningar. Törnrosa, Spiderman och Montreal Canadiens var det som gällde. Tårtorna var små, bara för cirka 6-8 personer.


Tre olika tårtor

Rasmus 10-års tårta var med Montreal Canadiens logo. Den hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager diplomatkräm (grädde och vaniljkräm blandat) och hela blåbär. Ovanpå var det en blandning av vit marsipan och vit sockermassa. Logon hade jag gjort av blå och röd marsipan och vit sockermassa. På kanten av tårtan var Rasmus namn och ålder.


Montreal Canadiens tårta åt Rasmus

Spiderman tårta

Pyrys 7-årstårta var Spiderman. Denna tårta hade också ljusa tårtbottnar. Som fyllning i denna tårta var det två lager med mjölk chokladfyllning. Tårtan täckte jag med röd marsipan och sen gjorde jag spindelnätet ovanpå av svart marsipan. På kanten var namnet och åldern.


Pyrys tårta

Törnrosa åt Vilma

Vilmas 5- årstårta var med Törnrosa. Även denna tårta hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager jordgubbsfyllning. Jag täckte tårtan med rosa marsipan och runt kanten var det ett vitt band och en vit rosett av marsipan. Ovanpå var Törnrosa bilden jag målat på marsipan med livsmedelsfärg. Även namnet fick plats.


Rosett på kanten av tårtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar