20 november 2014

1-års tårta med bollar och snuttefilt

Nu har jag hittat mej hit igen. Det har varit så mycket nu de senaste veckorna så fast jag nog bakat tårtor nästan varje vecka så har jag inte hunnit med att lägga in dem här. Här kommer i alla fall en tårta jag gjorde för nästan en månad sedan.

I slutet av oktober fyllde Kevins lille-bror och min brorson Tim ett år. Jag fick fria händer att göra tårtan. Tim gillar bollar, kanske en blivande fotbollsspelare, och hans favorit gosedjur är en krokodil snuttefilt så jag tyckte att de här sakerna skulle få vara med på hans tårta. Eftersom det var ett års kalas så tyckte jag att tårtan skulle få vara en etta.


Ett års tårta med bollar och snuttefilt

Krokodil snuttefilt och i bakgrunden tre bollar

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager blåbärsfyllning. Ovanpå var det en blandning av vit marsipan och vit sockermassa. Dekorationerna var en krokodil snuttefilt, en fotboll, en basketboll, en liten randig boll och Tims namn. Alla dekorationerna var av marsipan utom fotbollen som var av sockermassa. Rutorna på fotbollen och ränderna på basketbollen målade jag med svart livsmedelsfärg.


Tårtan som en etta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar