23 november 2014

Angry birds space tårta

För en vecka sen hade Lilja sitt 7-års kalas. Hon ville ha en Angry birds space tårta. Hennes specifika önskemål var att fåglarna skulle var på en planet och en fågel skulle flyga. Jag har gjort ganska många Angry birds tårtor men denna gång var det lite annorlunda då det skulle vara rymd fåglar för de ser inte riktigt ut som de vanliga.


Liljas 7-års tårta

Angry birds på en planet

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager jordgubbsfyllning. Kratrarna är tårtbotten som jag skurit i ringar. Jag täckte tårtan med grå marsipan och inuti kratrarna målade jag med lite svart färg. Dekorerade med två grisar, några olika angry birds och en satte jag på en grillpinne så det skulle se ut som att den flyger. Hade menat använda ståltråd istället för grillpinne men jag hittade ingen tillräckligt styv så där i all hast. Även lite gräs och namnet fick vara med på tårtan. Alla dekorationerna var av marsipan. 


Angry birds space tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar