14 juni 2016

Cadillac tårta

Till ett 30-års kalas i slutet av maj gjorde jag en Cadillac tårta. Födelsedags firaren hade just köpt en grön Cadillac så hans mamma ville överraska honom men en tårta dekorerad med en likadan bil. Jag råkade ha grön metallic färg som i princip var samma färg som den riktiga bilen. 


Cadillac tårta

Vit och svart rutigt golv under bilen

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager hallonfyllning och ett lager blåbärsfyllning. Jag täckte tårtan med vit sockermassa. På kanten var det ett svart band av marsipan. Under bilen gjorde jag ett vit och svart rutigt golv. 30 fick diskret vara med på golvet också. Tårtan dekorerade jag med den gröna Cadillacen. Bilen var gjord av rice crispies treat så den inte skulle bli så tung. Täckte den med vit marsipan som jag sen målade grön med ätbar metallic färg.


En Cadillac åt en 30-åring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar