27 juni 2016

Tvåvånings frozen tårta

När Fanni fyllde tre år i slutet av maj önskade hon sej en Frozen tårta med Elsa på. 
Har ju gjort några stycken Frozen tårtor tidigare och tänkte att jag denna gång skulle göra den lite på ett annat vis. Så på kanten av den större tårtan gjorde jag rynkade remsor i olika blåa nyanser, i ombre stil från mörkblått till vitt. Det är faktiskt fyra blåa nyanser fast det kanske inte syns så bra. Snöflingor hör ju till en Frozen tårta så jag dekorerade med snöflingor i vitt och blått. Ovanpå var förstås Elsa.


Tvåvåningstårta åt Fanni

Rynkade remsor i ombre stil

Tårtorna hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det jordgubbsfyllning och diplomatkräm, som är vaniljkräm och grädde blandat. Jag täckte tårtorna med vit sockermassa. Den större tårtan hade rynkade remsor i olika blåa nyansers sockermassa på kanten. Dekorerade båda tårtorna med snöflingor i vitt och blått. Den lilla tårtan dekorerade jag med en Elsa figur gjord i marisipan och sockermassa. Fannis namn lade jag på kanten av den övre tårtan.


Dekorerad med Elsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar