6 augusti 2016

Winpos gräddtårta

Ja det var ett tag sen jag uppdaterat något hit nu. Semestern är slut och det är tillbaka till vardagen. Under semestern blev det inte så mycket bakat men tänkte börja med att lägga in en tårta jag gjorde i början av sommaren.

Min kompis man hade i mitten av juni varit 10 år i jobb på samma ställe och ville därför bjuda sina arbetskompisar på tårta. Han ville att tårtan skulle dekoreras med deras logo.


Fyrkantig gräddtårta

Tårtan var en fyrkantig stor gräddtårta för ca. 30 personer. Den hade ljusa tårtbottnar och som fyllning hade den två lager med blåbärsfyllning. Runtom var det grädde och ovanpå vit sockermassa. Jag dekorerade med deras logo som jag målat förhand på vit sockermassa. På två hörn spritsade jag även vit och mörk choklad.


Dekorerad med firmans logo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar