12 juni 2018

Tårtor åt 50-åring

I slutet av april hade Tommy 50-års kalas. Till hans kalas gjorde jag några jordgubbstårtor. Den fyrkantiga var till kaffekalaset som var på dagen och de runda var till kvällsfesten. Budapestrullen var åt dem som behövde glutenfritt. Jag hade även gjort dekorationer med 50 på som de fick lägga på tårtorna före serveringen. 


Tårtor till 50-års kalas

Jordgubbstårtor och Budapestrulle

Tårtorna hade ljusa bottnar och som fyllning var det ett lager chokladfyllning av mörk choklad och ett lager jordgubbsfyllning. Jag täckte dem med grädde och dekorerade med skivade jordgubbar.
Jag hade också gjort en dekoration med 50 på som de lade på före servering. Dem fick jag tyvärr ingen bra bild av för jag råkade kasta kameran i golvet så den funkade inte mera.
Budapestrulle, som var åt de som behövde glutenfritt, var fylld med grädde och hallon. Rullen dekorerade jag med spritsad vit och mörk choklad, spritsad grädde och hallon.


Stor jordgubbstårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar