18 september 2012

Tårta med go-kartbilar

Tvillingarna Frans och William fyllde 11 år i söndags. Deras hobby är att köra go-kart så deras mamma ville att jag skulle göra en sådan tårta åt dem som överraskning. Jag har kört go-kart en gång i mitt liv så jag fick nog ta till google för att få bilarna att se lite ut som de ska i alla fall. Tänkte att varsin bil måste de ju få och då  tyckte jag att det passade att de var på en tävlingsbana. 


Go-kart tårta

Go-kart bilar på banan

Tårtan hade mörka tårtbottnar och som fyllning var det ett lager chokladmousse med dajm och ett lager kvarkfyllning denna gång med vaniljkvark. Tårtan var täckt med grön marsipan och banan av grå marsipan. Bilarna är också av marsipan. Dekorerade även med några däck och i mitten av banan initialerna på killarna. Eftersom 11 år som de fyllde inte rymdes ovanpå tårtan så lade jag det på kanten. 


En röd go-kart 

och en blå go-kart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar