2 september 2012

My little pony tårta

Nelly fyllde 6 år för några dagar sen och igår var det kalas. Ifjol gjorde jag en tårta med en tiara på och i år hade hon önskat sej en tårta med en My little pony bild på. Rosa är en favorit färg så det blev en rosa ponny och rosa dekorationer.

Grå marsipan tårta med rosa ponny

Rosa ponny och fjärilar

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager drottningkvark fyllning. Nelly hade önskat sej en tårta med hallon och blåbär. Drottningkvarken är med hallon och blåbär men jag fyllde ännu tårtan med lite extra bär som jag strödde över fyllningen.
 Jag täckte tårtan med grå marsipan. Ovanpå en platta av vit dekormassa lade jag den rosa my little ponyn och runt plattan rosa sockerkulor. Tyckte även att det skulle passa att dekorera med några fjärilar som jag lade ovanför ponnyn. Ponnyn har jag skurit ut ur rosa marsipan. Manen och svansen är av olik färgad marsipan som jag rullat till stänger. 


My little pony omringad av rosa sockerkulor

2 kommentarer:

  1. Jättefin tårta du gjort nu igen. Härligt med färgkombinationen!

    SvaraRadera
  2. Tack Agneta! Jo jag tycker också att grått och rosa passade riktigt bra ihop.

    SvaraRadera