24 februari 2013

Pippi tårtdekorationer åt Isac

Isac, som vi är faddrar åt, fyllde två år i slutet av november. Han är hemskt förtjust i Pippi Långstrump och min kompis ville jag skulle göra en tårtdekoration till hans kalas. Min kompis hade gjort tårtan själv och jag hade gjort Pippifiguren och bokstäverna till tårtan. Vi täckte tårtan med marsipan och dekorerade den tillsammans. Jag hade helt glömt bort att ta bilder av Pippi innan vi for på kalas och självklart så hade ju kameran lämnat hem också. Vi tog då istället foto med min kompis kamera och när hon nu skickade fotona åt mej så tänkte jag att den här tårtan måste ju också få plats i bloggen.


Pippitårta åt Isac

Vit tårta med svarta prickar

Pippidekorationen hade jag skurit ut ur marsipan. Tårtan var vita med svarta prickarna för att den skulle vara lite som Lilla gubben. 


Pippi Långstrump

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar