3 februari 2013

Tårta med Pippi, Lille Skutt och Hello Kitty

Liljas och Lydias lillasyster Leona hade 2- årskalas igår och åt henne gjorde jag denna rosa tårta. Hennes favoriter är Hello Kitty, Lille Skutt och Pippi så de tre figurerna ville Leonas mamma skulle vara med på tårtan. Eftersom jag inte ville ha figurerna bara att stå bredvid varandra på tårtan så kom jag på att figurerna får ha en picknick i det gröna bland blommor. 


Rosa marsipantårta åt 2-åring

Pippi, Lille Skutt och Hello Kitty på picknick

Som fyllning var det två lager hallonfyllning mellan ljusa tårtbottnar. Jag använde jordgubbsfyllningen men bytte ut jordgubbarna mot hallon. Tårtan var täckt med rosa marsipan och gräset var även av marsipan. Den vita filten med röda ränder var av sockermassa. Figurerna var också gjorda av marsipan och sockermassa. Leona 2 hade jag spritsat med vit choklad.


Picknick med hallontårta, cupcakes och ostsmörgåsar

Pippi, Hello Kitty och Lille Skutt var på picknick. På picknick filten hade de dukat upp hallontårta på ett vit fat på fot, cupcakes på ett silverfat, några ostsmörgåsar och varsitt glas saft. Lille Skutt hade även tagit med några morötter åt sej.


Pippi ligger och väntar på att få hugga in på tårtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar