17 mars 2013

Dekoration till förlovningstårta

För ca 1 ½ vecka sedan gjorde jag den här dekorationen till ett förlovnings kalas. De gjorde tårtan själva men ville att jag skulle göra en tårtdekoration, att lägga på tårtan, där han stod på knä och friade till henne med en stor diamantring.


Han på knä med stor diamantring

Han skulle ha ljust kort hår, blå skjorta och jeans och hon skulle ha mörkt axellångt hår och en klänning i en mörk färg och jag bestämde mej för en mörkröd klänning. Jag tyckte det blev lättast att göra henne sittande. Ringen skulle ha diamanter och det blev en stor socker diamant. Dekorationerna gjorde jag av marsipan. Figurerna lade jag på en platta av vit sockermassa som jag dekorerade med några små rosa rosor. 


Tårtdekoration där han friar till henne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar