8 juni 2013

Studentmössa tårta åt Sandra

Det har de senaste dagarna varit så fint väder så har inte alls haft lust att sitta framför datorn. Så här kommer nu ännu en tårta från förra helgen. Den andra studenttårtan jag gjorde senaste helg var åt Sandra. Hon ville även ha en tårta som såg ut som en studentmössa. Jag gjorde även en röd ros som jag lade ovanpå tårtan.


Studenttårta åt Sandra

Studentmössa med lyra

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager chokladmousse och ett lager hallonfyllning (samma recept som jordgubbsfyllningen). Jag täckte tårtan med en blandning av vit marsipan och vit sockermassa. Den svarta kanten och skärmen var av marsipan. Lyran var av vit sockermassa som jag penslat med ätbar guldfärg. Tyckte tårtan behövde nån dekoration så jag gjorde även en röd ros med en lång stjälke och blad. Tycker en röd ros hör ihop med studentfester.

En röd student ros

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar