27 juni 2013

Resväska tårta

Igår fyllde Isacs pappa år och min kompis ville att jag gjorde en liten överraskningstårta åt honom. Han reser mycket via jobbet, speciellt till Saudi Arabien och Curacao, så därför bestämde vi att jag gör en resväska med de flaggorna ovanpå. Förstås måste ju Finlands flagga också vara med på väskan. Tårtan var inte så stor så därför gjorde jag bara tre flaggor.


Tårta som ser ut som en resväska

Spännen och handtag

Tårtan var inte så hög men den bestod av två tårtbottnar som det var ett tjockt lager blåbärsfyllning mellan (samma recept som jordgubbsfyllningen). Ovanpå var det brun marsipan. Flaggorna, handtaget och de guldfärgade spännena var också av marsipan och sockermassa. Texten på Saudi Arabiens flagga har jag skrivit med vit livsmedelsfärg. Jag kan säga att texten är inte exakt skriven som på den riktiga flaggan. Nått streck och nån punkt kan fattas men lite dit åt i alla fall.


Finland, Saudia Arabien och Curacaos flaggor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar