13 november 2013

Kinuskitårta dekorerad med slips

Som farsdags tårta åt Jacobs pappa gjorde jag denna kinuskitårta som jag dekorerade med en slips. Önskemålet jag fick av Jacobs mamma var bara att den skulle vara kinuski och laktosfri. Tyckte en slips som dekoration skulle passa bra åt en far.


Tårta dekorerad med en slips

Tårtan var en liten tårta, 15 cm i diameter, med ljusa tårtbottnar. Som fyllning var det två lager blåbärsgrädde. Till fyllningen använde jag jordgubbsfyllnings receptet men lämnade bort färskosten. Ovanpå var det kinuski och på kanten grädde. Gräddkanten gjorde jag med en dekorationsskrapa. All grädde jag använde var laktosfri. Tårtan dekorerade jag enkelt med bara en svart marsipan slips med vita prickar. 


Gräddtårta till farsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar