8 april 2012

Golftårta

Denna golftårta gjorde jag förra helgen till en golfspelares kalas. Jag fick helt fria händer att hitta på något som hade med golf att göra. Jag ville ha med en golfboll och till sist kom jag på att jag skulle göra en golfbana med tee, green och bunker. Golfbollen är visserligen lite stor jämfört med allt annat.

Golftårta

Golfbollen färdig för utslag

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och fyllningen bestod av ett lager chokladmousse och ett lager hallonmousse. Ovanpå är det grön marsipan i två nyanser. Bunkern är av krossade digestive kex. Flaggan på green är inte helt ätlig för det är en tandpetare och på den satte jag fast flaggan som är av marsipan. Runt kanten har jag gjort gräs med hjälp av en vitlökspress. 


Golfbana med green och bunker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar