17 maj 2012

Pätkismoussetårta och vitchokladmoussetårta

Till i fredags gjord jag de här två moussetårtorna som min kompis skull ta med till jobbet då de skulle fira en arbetskompis som skulle gå i pension. Den ena skulle vara en pätkistårta och den andra bestämde vi att jag gör en vitchokladmoussetårta med hallon i. 

Två moussetårtor

Pätkistårta

Botten hade jag gjort av dominokex. Pätkistårtan gjorde jag dubbelsats så att den skulle bli lite högre. Ovanpå dekorerade jag med rosa blommor och under blommorna lade jag choklad så att dekorationerna inte skulle smälta så fort. På pätkistårtan pätkisbitar och på vitchokladtårtan vitchokladbitar.

Vitchokladmoussetårta med hallon i


2 kommentarer:

  1. Pätkistårta lät inte alls fel! Det var något av det första godis jag saknade på den svenska sidan när flytten gick till Sverige.

    SvaraRadera
  2. Jo pätkistårtan tycker jag själv jätte mycket om. Jag skulle nog också sakna pätkis om de inte skulle finnas att köpas.

    SvaraRadera