30 augusti 2012

Blå angry birds tårta

Min kompis son Elias fyllde tre år i tisdags. Han hade önskat sej en angry birds tårta till sitt kalas. De är ju väldigt populära just nu har jag märkt och jag har ju gjort några stycken, men det är ändå lika kul att göra en sån. Hade denna gång tänkt variera mej och ställa figurerna lite annorlunda, men det gick inte, tyckte inte att det blev bra så dekoreringen blev sist och slutligen ändå nästan som de andra jag gjort.

Blå angry birds tårta

Tårtan hade ljusa tårtbottnar som var fyllda med två lager drottningkvark fyllning och lite extra hallon och blåbär som jag blandade i fyllningen. Ovanpå var det blå marsipan som jag dekorerade med några anry birds, några grisar, slangbellan och några träbitar, alla av marsipan.


Några angry birds och några grisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar