29 april 2013

1-årstårta med Postman Pat

Till Ramis 1-årskalas i lördags gjorde jag den här tårtan som var formad som en etta och med Postman Pat på, eller Postis-Per som han väl heter på svenska. Önskemålet var att tårta var en etta. Dekorationerna fick jag bestämma själv men Ramis mamma hade gett som förslag någon bil, Postman Pat eller något annat som passar en kille. Jag nappade genast på Postman Pat eftersom jag aldrig gjort honom förut. Han fick dock inte så långt ansikte som jag velat och som han har på riktigt för marsipanen var så mjuk.

1-årstårta med Postman Pat

Postman Pat med postväskan och katten Frasse
Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager hallonfyllning (jordgubbsfyllningen men med hallon istället för jordgubbar) och ett lager vit chokladfyllning. Ovanpå var det blå marsipan. Postman Pat, katten Frasse och postväskan var av marsipan. Breven, som var utspridda på tårtan, några med Ramis namn på, var av sockermassa. Namnet har jag skrivit med svart livsmedelsfärg. Glasögonen är enda som inte är ätliga och de är gjorda av tunn ståltråd.

Brev med Ramis namn på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar