14 september 2013

Lego friends tårta

Förra helgen blev det gjort många rosa tårtor. Detta var den tredje rosa tårtan jag gjorde och den var åt Nelly som hade 7-årskalas. Hon gillar Lego friends jätte mycket så hon ville ha en sådan tårta till sitt kalas. Hon hade sett en lego tårta på nätet som var dekorerad med riktiga legofigurer så det ville hon också ha. Hon hade valt ut några legoflickor jag fick låna att dekorera tårtan med.


Lego friends tårta

Tårta byggd av legoklossar 

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager hallonfyllning och ett lager blåbärsfyllning (till båda fyllningarna använde jag jordgubbsfyllnings receptet). Tårtan var täckt med rosa marsipan och legobitar av marsipan i olika pastell färger Jag är inte riktigt nöjd med själva legokanten. Jag hade ett tag funderat göra tårtan fyrkantig men gjorde den ändå rund. Kanske den nog ändå skulle fått vara fyrkantig.
Dekorerade med riktiga legofigurer och några av dem drog bort marsipanen så att legoklossarna skulle synas. Namnet, några blommor och legoklossar fick också plats. 


Dekorerad med riktiga legofigurer

1 kommentar: