31 oktober 2013

Chokladmoussetårta åt Alex

Samma dag som jag gjorde chokladmoussetårtan åt Jacobs mamma så hade min kompis önskat att jag skulle göra en liten chokladmoussetårta till hennes brorson Alex som hade 3 år kalas. Så till båda tårtorna använde jag samma recept. Även med denna tårta hade jag fria händer förutom att det skulle vara chokladmousse och ovanpå skulle det stå Alex 3 år.


Chokladmousse tårta med hallon åt Alex

Tårtan var en choklademoussetårta med hallon. Botten var av dominokex. Ovanpå dekorerade jag med namnet och åldern. Min kompis sa att det inte behöver vara nån speciell dekoration eftersom han redan firats en gång men jag tyckte ändå jag vill dekorera med en liten grå bil jag gjort av marsipan.


Dekorerad med namnet, åldern och en liten bil


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar