1 juni 2015

Hallontårtor åt 60-åringar

Min mamma fyllde 60 år i början av året, De är några stycken på hennes jobb som fyllt 60 så de ordnade gemensamt kalas åt arbetskompisarna i mitten av maj. De frågade om jag skulle kunna göra tårtorna till festen och det var ju klart jag kunde. De ville ha tårtor för 80 personer och de skulle vara gräddtårtor med hallon på. De ville även att jag skulle göra en raw food tårta så det blev en som jag bloggat om förut, en glutenfri chokladtårta.


Gräddtårta med hallon

Dekorerade med en rosa ros och vita små blommor

Tårtorna hade ljusa tårtbottnar. En hade glutenfria bottnar. Som fyllning var det diplomatkräm som är grädde och vaniljkräm blandat och på ett lager hela hallon och på ett lager hela blåbär. På kanten var det grädde som jag gjort med dekorationsskrapa. Ovanpå hallon. Dekorerade även alla tårtorna med en rosa ros och några vita små blommor.
Raw food tårtan var med mandel och russin i botten och som fyllning banan, choklad, kokosgrädde och cashewnötter.


Alla fem tårtorna

Raw food tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar