22 juni 2015

Smörgåstårtor till studenten

Till Emelies studentfest för tre veckor sedan gjorde jag fyra smörgås tårtor, två med fisk och två med skinka. 


Fyra smörgåstårtor till studenten
 
Jag har inget egentligt recept när jag gör smörgåstårta utan tar passliga mängder av allt. 
I skinktårtan var det i alla fall skinka, grädde, majonnäs, skinkpastej, gurksallad, paprika. Jag strök upp tårtan med grädde, majonnäs och färskost med soltorkade tomater. Dekorerade gjorde jag med salladsblad, skinka, tomat, gurka, paprika, apelsin och persilja.
I fisktårtan var det räkor, grädde, majonnäs, turkisk joghurt, laxpastej, färsk gurka och paprika. Den här tårtan strök jag upp med grädde, majonnäs och Kalles kaviar. Dekorerade gjorde jag med salladsblad, ägg, lax, räkor, tomat, gurka, citron och dill.


Smörgåstårta med skinka

Smörgåstårta med räkor och lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar