23 juni 2015

Novas vita och rosa doptårta

För lite över en vecka sedan döptes Vincents lillasyster Nova. Till dopet ville hennes mamma ha en vit tvåvånings tårta med en liten baby på och rosa detaljer. Hon hade skickat flera bilder på såna tårtor hon gillade och från de bilderna plockade vi ut lite idéer. Hon gillade rutmönstret så det blev det på nedersta tårtan. Även pärlbandet gillade hon så det blev runt tårtorna. Hon önskade också att tårtan skulle vara lite pärlemor färgade så jag sprayade tårtan med ätbar färg. De vita petunia liknande blommorna gillade hon också så de gjorde jag i vitt.


Tvåvånings doptårta

Novas doptårta

Ovanpå tårtan var en baby

Tårtorna hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager diplomatkräm som är grädde och vaniljkräm blandat. På tårtornas första lager var det skivade färska jordgubbar och på det andra blåbär. Tårtorna var täckta med en blandning av vit sockermassa och vit marsipan. Tårtorna sprayade jag med ätbar pärlemorfärg för att få dem lite glittriga. På den nedre tårtan gjorde jag rutmönster och i varje rutas hörn var det en sockerkula. Runt båda tårtorna gjorde jag ett pärlband. Tårtan dekorerade jag med en baby i blöja, vita och rosa blommor och förstås Novas namn. Dekorationerna var av marsipan och sockermassa.


Nedersta våningen hade rutmönster

Vita och rosa blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar