25 juni 2015

Konfirmationstårta med hallon

För cirka en och en halv vecka sedan till Neas konfirmations fest gjorde jag en traditionell gräddtårta med hallon ovanpå. Jag dekorerade tårtan med några gerbera liknande vit blommor. Jag gjorde tårtan dagen före festen så jag satte inte på blommorna då för då skulle de smälta, utan de fick lägga dit dem före serveringen. Ville dock ha ett foto med blommorna på så därför är det en bit bakplåtspapper under dekorationen på bilden.


Hallon gräddtårta

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager chokladfyllning av mjölkchoklad och med chokladkross och ett lager vitchokladfyllning med hallonbitar. På kanten använde jag dekorationsskrapan. Ovanpå hallon och gelé. Dekorerade med vita och rosa blommor av sockermassa.


Dekorerad med vita och rosa blommor
Vita gerbera liknande blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar