12 december 2011

Tårtor med traktor och prinsessa

Tvillingarna Alex och Rebecca hade igår 3-års kalas. Deras mamma ville att jag gjorde varsin liten tårta åt dem. Alexs tårta skulle vara med en traktor och Rebeccas med en prinsessa. En blev somrig och den andra vintrig. Eftersom det snöade stora snöflingor ute igår så blev jag så inspirerad så den ena tårtan dekorerade jag med snöflingor.


Tårtor med traktor och prinsessa

Tårtorna har båda ljusa tårtbottnar och samma fyllning som var vaniljkräm, grädde och jordgubbssylt. Prinsesstårtan är täckt med rosa marsipan och traktortårtan är täckt med grädde och ovanpå en platta av grön marsipan.


Rosa prinsesstårta

Vita snöflingor

Prinsessan, med långt ljust hår, stor krona och pärlhalsband, sitter på ett vitt hjärta som jag kavlat med en mönsterkavel med hjärtan (det syns tyvärr inte så bra på bilderna). Hon håller i en trea och runtom henne är det vita snöflingor och namnet. Alla dekorationer är av marsipan förutom hjärtat och snöflingorna som är av dekormassa/ sockermassa.

Prinsessa med långt ljust hår

Traktortårta

Den blåa traktorn står på en gräsplätt omringad av grästuvor. Gräset är av marsipan som jag tryckt genom vitlökspressen. På traktorn har jag skrivit Alex namn. Traktorn är av marsipan. 

Gräddtårta

Blå traktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar