29 december 2011

Tårta med traktor och Pingu

På jul annandagen fyllde min brors pojke Kevin 4 år. Jag frågade av honom vad han ville ha för tårta och han svarade att han vill ha en gris! Hans föräldrar var inte lika förtjust i den ideén så eftersom jag vet att han tycker om traktorer mest av allt och Pingu skall han ha med sej när han går och sova så föreslog jag att jag gör de figurerna istället och det gick han med på.


Hallon gräddtårta

Tårta med traktor och Pingu

Tårtan har mörka tårtbottnar med kakao i. Fyllningen är hallonmousse i två lager. På kanten och som snö är det grädde. Traktorn och Pingu är gjorda av marsipan. Traktorn har schaktblad som den schaktar bort all snö på tårta med (så här passligt nu när vi har haft en grön och regnig decembermånad och en grön jul och det finns väldigt mycket snö att schakta...!). Pingu har gjort en snölykta och ligger nu och gör en snöängel.


Pingu gör snöängel

Traktor med schaktblad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar