24 december 2011

After eight muffins med nutellafrosting

När jag fyllde år för en och en halv vecka sen så bjöd jag på dessa After eight muffins åt mina jobbkompisar.
Ovanpå var det nutella frosting och dekorerade gjorde jag med stora snöflingor.
 Muffinsen är av samma chokladmuffins recept som dumle och dajm muffinsen men jag bytte ut dumlen och dajmen mot en bit After eight som jag tryckte ner i smeten när jag fyllt formarna. Om man vill kan man även lägga ännu en bit ovanpå muffinsen när man tar dem ur ugnen så smälter den och blir som glasyr. Det hade jag tänkt göra men så bestämde jag att jag gör en frosting istället.


After Eight muffins

Cupcakes med snöflingor

Jag använde inte äkta nutella när jag gjorde denna frosting men det var nog någon liknande kräm med nötter och choklad. Lika gott var det i alla fall.

Nutella frosting

100 g philadelphiaost
175 g nutella

Rör ihop philadelphiaost med nutella. Rör tills frostingen blivit mjuk och smidig. Spritsa eller bred på muffinsen. Frostingen räcker till ca 15 muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar