13 februari 2012

Doptårta med nallar

Den fjärde och femte tårtan jag gjorde förra veckan var två doptårtor till min jobbkompis dotters dop. Önskemålet var rosa marsipantårtor med nallar ovanpå och vita eller silver dekorationer. Jag har länge velat göra nallar på någon tårta och nu fick jag möjligheten att göra två olika nallar. Jag är väldigt nöjd med dem och tycker de blev riktigt söta. Det var nästan så att jag inte ville ge bort dem. 


Tildes rosa doptårtor

Den mindre tårtan med en sittande nalle

Nallen med sin trasa

Båda tårtorna hade ljusa tårtbottnar som var fyllda med hallonmousse. De är täckta med rosa marsipan. Nallarna är gjorda av marsipan, förutom trasan och filten som är av dekormassa. Blommorna är av dekormassa och i mitten silverfärg. Filten har jag kavlat med en mönsterkavel med hjärtan.


Den större tårtan med en liggande nalle

Nallen under filten

Filten med hjärtan

2 kommentarer:

  1. Vilka konstverk till tårtor! Du e skicklig du Linda! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Katarina! Jag var faktiskt riktigt nöjd själv med de här tårtorna.

    SvaraRadera