13 februari 2012

Kinuskitårtor åt 30-åring

Den andra och tredje tårtan jag gjorde för en vecka sen var åt min bror som på söndagen fyllde 30 år.
För det mesta när det gäller min familj så får jag fria händer att göra tårtorna. Min bror hade ändå önskemål att det skulle vara med maräng, choklad eller kinuski. Det blev kinuskitårtor för det tyckte jag var länge sen vi haft på något kalas.

Tårta åt 30-åring

Inuti var det två ljusa tårtbottnar och en marängbotten. Marängbotten penslade jag med smält choklad så att den inte skulle smälta så fort. Som fyllning var det vaniljkräm, grädde och i den ena hallonsylt och den andra körsbärssylt. Ovanpå kinuski och på kanten grädde. Dekorationerna är vita rosor av marsipan och 30 har jag spritsat med vit choklad.


Kinuskitårtor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar