21 augusti 2012

Star Wars tårta

Min kusins son Joel gillar Star Wars jätte mycket och speciellt Yoda. De bor i Sverige men när de var i Finland på besök så hade de en försenad födelsedagsfest. Min moster hade som överraskning beställt en Star Wars tårta och överraskad blev Joel när han fick se tårtan. Jag fick fria händer med dekorationerna men tyckte ju att Yoda, som är en favorit, måste vara med på tårtan.


Joels Star Wars tårta
Svart tårta med gula stjärnor
  
Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager drottningkvark fyllning. I fyllningen blandade  jag också i ca. 2 dl färska hallon. Tårtan var täckt med svart marsipan. Namnet, Star wars- logon och stjärnorna var av gul marsipan. Yoda med rött lasersvärd hade jag också gjort av marsipan.


Yoda med lasersvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar