19 augusti 2012

Vit tvåvånings bröllopstårta

Första helgen i augusti gifte sej min jobbkompis Virpi med Fredrik. När de förlovade sej ifjol hade jag gjort den här tårtan och nu fick jag äran att göra deras bröllopstårta. De skulle bara ha ett litet bröllop, men jag föreslog ändå att jag kan göra en våningstårta. 
De ville att dekorationerna skulle vara samma blommor som i hennes brudbukett, vilket var rosa rosor och vita eustoma. Tårtorna skulle vara vita och runt kanten ville de ha ett svart sidenband.

Vit bröllopstårta

Två vånings bröllopstårta med svart sidenband

Tårtorna hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det ett lager vit choklad pannacotta och ett lager drottningkvark fyllning. Den var täckt med vit marsipan och runt kanten ett svart sidenband. Dekorationerna var likadana som i brudbuketten. Rosa rosor av marsipan och vita eustoma av dekormassa/sockermassa. Ovanpå tårtan var även deras namn av svart marsipan.


Rosa ros och vita eustom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar