27 april 2014

Hevisaurus tårta

Till Ramis 2-års kalas igår gjorde jag en tårta med Herr Hevisaurus på. Hevisaurus är ett populärt finskt band som består av fem dinosaurier som spelar finsk rock musik åt barn. Herr Hevisaurus, eller Herra Hevisaurus som han heter på finska, är sångaren i bandet. Hevisaurus är Ramis favoriter och enligt Ramis pappa så vill han alltid börja dagen med att lyssna på dem. De har nyligen varit och sett dem live också. Jag fick fria händer med dekoreringen och bestämde mej för att göra en platt figur.


Hevisaurus tårta

Herr Hevisaurus

Tårtan hade ljusa bottnar och som fyllning ville de ha det samma som i 1-års tårtan och det var ett lager hallonfyllning och ett lager vitchoklad fyllning. Tårtan täckte jag med vit marsipan. Herr Hevisaurus hade jag skurit ut ur grön marsipan och sen dekorerat med alla detaljer. Runt tårtan lade jag ett grönt band av marsipan. Texten Onnea Rami 2 var också av grön marsipan.


Grönt marsipanband runt tårtan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar