6 april 2014

Röd ninja tårta

I mitten av mars gjorde jag två ninjago tårtor åt Jacob när han fyllde 5 år. Helgen efter skulle de ha ännu ett kalas och då ville han ha en likadan tårta som den gröna ninjan jag hade gjort helgen före. Denna gång ville han egentligen ha en guld ninja men jag hade ingen guldfärg hemma och hann inte få beställt hem nån så det fick bli en röd ninja.


Marsipan tårta..

.. åt Jacob som fyllde 5 år

Eftersom Jacob tycker om choklad så blev, liksom helgen före, tårtan full med choklad. Tårtan hade tårtbottnar med kakao och som fyllning var det två lager chokladfyllning  med mörk choklad och jag blandade ännu i lite hackade chokladbitar. Jag täckte tårtan med gul och röd marsipan och namnet och femman var av svart marsipan. 


Röd ninja tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar