29 april 2014

Två olika Rainbow dash tårtor

Liljas och Leonas syster Lydia firade 5-årskalas i söndags. Till hennes kalas ville deras mamma att jag skulle göra två olika tårtor. En med My little pony hästen Raindow dash och den andra som en barbietårta men med Rainbow dash equsteria girl dockan. 


Rainbow dash tårtor

My little pony tårta

Båda tårtorna hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det blåbärsfyllning och vit chokladfyllning. Den runda tårtan med My little pony hästen var täckt med vit marsipan och runt kanten var det ett blått band av marsipan. Figuren hade jag skurit ut ur blå marsipan och sen dekorerat med detaljerna. Lydia 5 gjorde jag med regnbågsfärgad bokstäver av marsipan.


Rainbow dash hästen

Rainbow dash equsteria girl tårta

När jag gjorde tårtan med dockan så byggde jag upp kjolen med tårtbottnar och fyllning tills den var lämpligt hög och sen stack jag ner dockan i mitten. Jag hade gjort ett litet hål i mitten av varje tårtbotten så det skulle vara enklare att få ner dockan tryckt. Jag täckte kjolen med ljusblå marsipan och på varje sida var det regnbågsfärgade ränder. När jag kollad på nätet vad Raindow dash equsteria girl hade för olika kläder så hittade jag en liten kort klänning som var blå och hade regnbågsfärgade ränder på kanten och tänkte att den skulle passa bra på tårtan. Namnet fick plats på framsidan av klänningen.


Blå klänning med regnbågs rand på sidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar