15 december 2014

Hello Kitty tårta

Till Adeles 1- årskalas igår fick jag göra denna Hello Kitty tårta. Tårtan skulle vara vit och med Hello Kitty på men annars fick jag helt fria händer med hur den såg ut. Jag ville göra en platt figur och kom på idén att hon skulle hålla i ballonger där Adeles namn skulle stå. Det gick ju ganska automatiskt in på den rosa färgskalan då det var en tårta åt en liten tjej.


Vit Hello Kitty tårta

Rosa band på kanten

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager jordgubbsfyllning. Jag täckte tårtan med vit sockermassa. Hello Kitty var utskuren ur vit sockermassa och klänningen och rosetterna var av marsipan. Ballongerna var av lite olika röd/rosa nyanser. På den största ballongen skrev jag med vit choklad Adeles namn och en etta. Runt tårtan lade jag ännu ett rosa band även det av marsipan.


Hello Kitty med ballonger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar