5 mars 2011

Bröllopstårta med jordgubbar och blåbär

När H och K gifte sig i augusti fick jag äran att göra deras bröllopstårta. Den skulle ha jordgubbar och blåbär på men utan gelé och jag tänkte att det går ju bra när det är säsong får just de bären. Men när jag dagen före skulle köpa jordgubbar tänkte jag inte få tag på dem någonstans men till sist hittade jag på ett ställe och då tog jag allt de hade.


Tårta med färska jordgubbar och blåbär




Fyravånings halvmåneställning

Tårtan består av två vanliga ljusa tårtbottnar och en marängbotten. Fyllningen är vaniljkräm, grädde och jordgubbar och ovanpå skivade jordgubbar och blåbär. Kanten är gjord med dekorationsskrapa. Den ser slät ut på bilden men den har faktiskt två vågor.
Man får riktigt sommar känsla när man ser på de här bilderna tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar