13 september 2011

Doptårta med kinuski

På söndagen gjorde jag helgens fjärde och sista tårta. Den var till våra kompisars sons dop. Det var ett tag sen jag gjorde en doptårta sist så det var riktigt kul. Tårtan skulle vara en Kinuskitårta och jag fick fria händer att dekorera, huvudsaken var att namnet var med. Jag tyckte det skulle var fint med en sovande baby på tårtan och som sällskap gjorde jag en liten nalle.


Kinuskitårta

En liten sovande kille

Sovande baby och nalle

Tårtan är gjord av ljus tårtbotten som är fylld med vaniljfyllning och hjortronsylt. Ovanpå är det kinuski och på kanten har jag ännu en gång gjort gräddkanten med hjälp av en dekorationsskrapa. Jag dekorerade tårtan med namnen, en sovande baby som ligger under en blå/turkos filt som jag gjort rutig, på filten en liten söt nalle och några blå/turkosa blommor. Babyn gjorde jag med endast en liten hårtuss på huvudet och med nappen i munnen. Dekorationerna är gjorda av marsipan.


Kinuski doptårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar