12 september 2011

Snöleopard och Hello Kitty tårta

Helgens andra tårta var åt min jobbkompis dotter Viivi som fyllde 9 år för nån vecka sen men hade kompiskalas i fredags. Hon tycker om alla slags kattdjur men speciellt snöleoparder. Därför hade hennes mamma som överraskning bett att jag gör en sån. Hon gillar även Hello Kitty och då fick jag äntligen användning av Hello Kitty chokladarken som jag haft i skåpet ett bra tag i väntan på ett bra tillfälle. Så snöleoparden fick lite annorlunda omgivning med en massa Kitty katter runtom sej.


Snöleopard och Hello Kitty tårta


Snöleopard


Snöleopard och Hello Kitty

Tårtan är gjord av ljus tårtbotten och fyllningen är choklad-philadelphiafyllning men istället för banan använde jag jordgubbar. Gräddkanten är gjord med dekorationsskrapa. Ovanpå är Hello Kitty chokladarket och ovanpå det snöleoparden gjord av marsipan. Runtom leoparden strödde jag rosa strössel.

1 kommentar:

  1. hej kan jag beställa en snöleopard till Sverige, anetthamma@gmail.com

    SvaraRadera